Pismo do Wspólnoty / Spółdzielni mieszkaniowej o remont WZÓR

pismo-do-wspolnoty-mieszkaniowej-o-remont-wzor-pdf-docJak napisać pismo do Wspólnoty lub Spółdzielni mieszkaniowej o remont? chęć wykonania remontu w budynku wielorodzinnym należy zgłosić zarządcy nieruchomości. Mieszkańcy bloków nie mogą działać samowolnie zarówno w zakresie odnawiania części wspólnych, jak i lokali własnościowych.

Wprowadzenie

Wiele zależy jednak od zakresu prac remontowych. Informacje na ten temat zawsze zawarte są w regulaminie danej nieruchomości. Kiedy zgłoszenie remontu mieszkania jest konieczne? Jak wnioskować o remont części wspólnych budynku? aby zgłosić prace remontowe w mieszkaniu, należy złożyć pisemny wniosek u zarządcy, którego wzór pobierzesz poniżej:

Pismo do Wspólnoty Mieszkaniowej o remont wzór

pismo-do-wspolnoty-mieszkaniowej-o-remont-wzor-pdf-doc
Pismo do Wspólnoty Mieszkaniowej o remont wzór

Pismo do Spółdzielni Mieszkaniowej o remont wzór

pismo-do-spoldzielni-mieszkaniowej-o-remont-wzor-pdf-doc-word
Pismo do Spółdzielni Mieszkaniowej o remont wzór

Wniosek o remont części wspólnych nieruchomości

Za stan techniczny części wspólnych budynku odpowiada jego zarządca, czyli wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia mieszkaniowa. To do nich należy kierować wnioski o przeprowadzenie remontu.

Właściciele lokali nie mogą dokonywać samowolnie żadnych zmian w częściach wspólnych budynku.

Zaliczamy do nich klatki schodowe, ściany nośne, windy, elewację, dach, stropy i piony kanalizacyjne oraz ciepłownicze. Zgodnie z definicją: ”nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali”.

Wniosek do wspólnoty mieszkaniowej o remont to jedyne, co może zrobić więc mieszkaniec budynku wielorodzinnego, jeśli dąży do odnowienia takich elementów jak elewacja, klatka schodowa czy dach nieruchomości.

Kiedy wniosek o remont dotyczy również lokalu prywatnego?

Niekiedy wniosek o remont mieszkania należy złożyć również w przypadku chęci odnowienia własnego lokalu w budynku wielorodzinnym. Wszystko zależy jednak od rodzaju planowanych prac. Wyróżnia się bieżącą konserwację, remont oraz przebudowę.

Proste czynności, które mają na celu zapobieganie pogarszaniu się stanu technicznego mieszkania, zalicza się do bieżącej konserwacji, która nie podlega zgłoszeniu.

Wśród prac, jakie można wykonać bez zawiadomienia o remoncie, jest przede wszystkim malowanie ścian, kładzenie tapet, wymiana podłóg i grzejników, wymiana kuchenki i wewnętrznych instalacji doprowadzających wodę.

Jeśli planowane czynności nie naruszają pionów, nie wymagają zgody wspólnoty mieszkaniowej.

Z kolei działania, których istotą jest chęć odtworzenia stanu pierwotnego lokalu, wpisują się już w definicję remontu, podlegającego obowiązkowi zgłoszenia zarządcy budynku. Wśród prac remontowych wymienia się między innymi wymianę okien czy adaptację strychu do celów mieszkalnych.

Co ważne, w takiej sytuacji niezbędny jest nie tylko wniosek o remont złożony do zarządcy budynku, ale również zgłoszenie prac w urzędzie miasta lub w starostwie powiatowym. Remont należy zgłosić co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem prac.

Tyle czasu ma bowiem organ, aby wnieść ewentualny sprzeciw. Informacja o remoncie w bloku powinna zawierać szczegółowy opis zakresu planowanych prac wraz z terminem ich rozpoczęcia.

Przy dokonywaniu zgłoszenia w urzędzie niezbędne będzie również oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Niekiedy wymagane są także załączniki w postaci szkiców, pozwoleń, uzgodnień i opinii.

Zawiadomienie o przebudowie

Poza czynnościami zaliczanymi do bieżącej konserwacji oraz pracami remontowymi wyróżnia się również czynności określane mianem przebudowy, która także wymaga uzyskania zgody wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni.

Prace zaliczane do przebudowy to roboty budowlane, które zmieniają parametry użytkowe lub techniczne obiektu, czyli jego kubaturę, powierzchnię zabudowy, wysokości, długości i szerokości kondygnacji. Przykładowe prace związane z przebudową to wyburzenie ściany nośnej lub dokonanie wymiany okien z ich powiększeniem ich rozmiaru.

Poza zgłoszeniem zarządcy budynku – tak poważne prace budowlane wymagają również uzyskania pozwolenia na budowę. Odpowiedni wniosek składa się w starostwie powiatowym lub w urzędzie miasta. Organ ma 65 dni na wydanie pozwolenia. Do prac można przystąpić po 14 dniach od uzyskania stosownej zgody.

Jak sporządzić pismo do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu?

Informacje o tym, kiedy zawiadomienie o remoncie mieszkania jest konieczne, można znaleźć w regulaminie wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej. Dokument powinien wyszczególniać, jakie czynności podlegają zgłoszeniu zarządcy.

Zgodnie z nimi w piśmie należy zawrzeć wszystkie planowane prace remontowe, które wymagają uzyskania zgody wspólnoty.

Wzór pisma do spółdzielni mieszkaniowej w sprawie remontu jest uniwersalny i spełnia wymogi określane dla tego typu pism formalnych. Wypełnienie go odpowiednimi danymi gwarantuje uzyskanie konkretnej odpowiedzi i skuteczne rozwiązanie danej kwestii. Zgłoszenie remontu powinno zawierać:

  • datę i miejsce sporządzenia,
  • dane teleadresowe nadawcy i adresata,
  • rzeczowe przedstawienie sprawy, w tym listę planowanych prac remontowych,
  • przedstawienie oczekiwań dotyczących rozwiązania sprawy, czyli wyrażenia zgody na remont.

Sporządzając pismo do spółdzielni mieszkaniowej, warto zawsze pamiętać o zachowaniu wysokiego poziomu kultury osobistej. Dokument należy sformułować w formie prośby, stosując odpowiednie zwroty grzecznościowe.

Podobne wzory pism:

Wpis pochodzi z kategorii: