Odrzucenie reklamacji – wzór

(2 opinie klienta)

15,00 

Jak napisać odrzucenie reklamacji? pismo musi spełniać kilka niezbędnych warunków, które dyktuje Kodeks cywilny, niewłaściwe sporządzenie pisma, lub uchybienie terminu odpowiedzi na reklamację skutkować będzie automatycznym zaakceptowaniem reklamacji klienta.

Aby ułatwić Ci sporządzenie pisma, w którym odrzucisz reklamację konsumenta, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór. Pismo odrzucające reklamację należy wysłać do klienta drogą pocztową, koniecznie listem poleconym, a dowód nadania zachować.

Kategoria:

Jak odrzucić reklamację? prawo do odrzucenia reklamacji daje Ci Kodeks cywilny, według którego, jeśli istnieją jakieś przesłanki i okoliczności opowiadające się za Twoimi racjami, możesz odrzucić reklamację, którą złożył klient. Nie ma znaczenia czy będzie to reklamacja dotycząca produktu, czy usługi.

Klient, kupując produkt, bądź zamawiając usługę – ma prawo, by złożyć reklamację jeśli tylko wykryje jakieś wady. Klient w treści reklamacji musi podać wady, których się dopatrzył i zażądać od przedsiębiorcy:

  • obniżenia ceny produktu bądź usługi,
  • wymiany towaru na nowy,
  • naprawy zakupionego towaru bądź usługi,
  • a nawet ma prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.

Niemniej jednak w kwestii sprzedawcy bądź usługodawcy leżą pewne obowiązki, bowiem jako przedsiębiorca masz obowiązek, by odpowiedzieć na reklamację klienta w ciągu 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.

Odpowiedź na reklamację klienta może przybrać różne formy w zależności od rodzaju produktu bądź usługi i faktycznego ich stanu. Jeśli uznasz, że reklamacja jest bezzasadna, możesz postanowić o odrzuceniu reklamacji. Jeśli natomiast nie odpowiesz na reklamację klienta w ogóle, to zachowanie takie kwalifikuje się jako automatyczne uznanie reklamacji i spełnienie żądań klienta. Jasno o tym mówi poniższy przepis:

Art. 5615. KC Uchybienie przez sprzedawcę terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego.

Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Jak widzisz, brak odpowiedzi na reklamację powoduje po stronie konsumenta korzystną sytuację, co więcej, złożoną przez konsumenta reklamację uznaje się za uwzględnioną w takim zakresie, w jakim określił to konsument, może to być więc:

  • obniżenie ceny bądź zwrot pieniędzy,
  • lub wymiana towaru na nowy bądź jego naprawa.

Uprawnienia konsumenta co do wymiany lub naprawy towaru są równorzędne, oznacza to, że konsument ma dowolność w wyborze sposobu rozpatrzenia reklamacji. W przypadku jednak obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy za zakupiony towar – to rozwiązanie zawsze jest ostatecznością.

Odrzucenie reklamacji

Jeśli jednak zamierzasz odrzucić reklamację konsumenta, musisz wystosować do niego pismo, w którym jednoznacznie wskażesz, czy reklamacja klienta została rozpatrzona negatywnie i nie została uznana.

Co bardzo ważne: odrzucenie reklamacji powinno nastąpić bezpośrednio przez przedsiębiorcę (właściciela firmy) lub przez osobę do tego upoważnioną.

Jak zgodnie z przepisami odrzucić reklamację? przede wszystkim musisz odpowiedzieć na nią w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania, następnie w odpowiedzi na reklamację musisz jednoznacznie wyrazić swoją decyzję: Akceptacja reklamacji lub Odrzucenie reklamacji. W przypadku odrzucenia reklamacji należy podważyć argumenty konsumenta dotyczące wady lub wad, które w reklamacji przytacza. Odrzucenie reklamacji znacznie ułatwi Ci wzór pisma, który przygotowaliśmy.

2 opinie dla Odrzucenie reklamacji – wzór

  1. Dawid

    Wszystko ok, wzór pisma dostałem od razu po zakupie.

  2. Tomek K.

    Pobrane, wysłane, dzięki.

Dodaj opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *