Opinia o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej

15,00 

Opinia o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej ma na celu objęcie dziecka pomocą, na przykład w formie zajęć specjalistycznych. Dokument sporządza wychowawca klasy na wniosek rodzica lub samej poradni. 

akie elementy powinna zawierać opinia o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Zasadniczo, nauczycieli nie obowiązuje żaden wzór opinii o uczniu do poradni, jednak treść rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach wskazuje, jakie elementy powinno zawierać takie pismo.

Dokument ma informować zatem:

  • jakie są mocne strony, zainteresowania i uzdolnienia dziecka,
  • jakie są bariery, ograniczenia i trudności dziecka,
  • jakie są predyspozycje psychofizyczne dziecka,
  • jakie są szczególne potrzeby edukacyjne dziecka,
  • jakiej pomocy do tej pory udzielono dziecku oraz jakie były jej efekty. 

Opinia o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej może służyć postawieniu diagnozy i zaplanowaniu odpowiedniego programu pomocy, bądź weryfikacji, czy udzielona dziecku pomoc jest skuteczna, czy też należy ją zmodyfikować. 

Jak napisać opinię o uczennicy do poradni?

Z reguły, opinię o uczennicy do poradni sporządza wychowawca lub specjalista, taki jak logopeda. Pedagog może konsultować się z innymi nauczycielami, a także dołączyć do opinii różne prace dziecka – pisemne i plastyczne.

Należy pamiętać, że opinia do poradni musi być obiektywna, rzeczowa i szczegółowa, a nie ogólnikowa. Każde twierdzenie nauczyciel powinien poprzeć więc wyjaśnieniem i przykładem konkretnego zachowania.

Opinia o uczennicy rozpoczyna się przedstawieniem sylwetki dziecka. Następnie pedagog może podzielić dokument na różne części opisowe związane między innymi z osobowością uczennicy, jej stosunkiem do obowiązków szkolnych, samodzielnością, sposobem reagowania na polecenia czy upomnienia nauczyciela.

Warto pamiętać, że pierwsza opinia do poradni powinna wyliczać jak najwięcej dostrzeżonych problemów czy ograniczeń dziecka, a kolejna musi informować o ewentualnych postępach lub o pogłębiających się trudnościach rozwojowych. 

Podobne wzory pism:

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Opinia o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *