Opinia o uczniu kierowanym na badania w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

15,00 

Uczniem kierowanym na badania w poradni psychologiczno-pedagogicznej jest najczęściej dziecko z niepełnosprawnością, niedostosowane społecznie lub zagrożone niedostosowaniem społecznym, szczególnie uzdolnione czy też po traumatycznych przeżyciach.

Opinię na temat takiego dziecka przygotowuje wychowawca klasy.

Jakie informacje powinna zawierać opinia o uczniu kierowanym na badania w poradni?

Opinia o uczniu kierowanym na badania w poradni psychologiczno-pedagogicznej powinna zawierać szereg informacji wyliczonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Są to między innymi:

  • informacje o uzdolnieniach, zainteresowaniach, mocnych stronach dziecka,
  • informacje o barierach, ograniczeniach, problemach rozwojowych i edukacyjnych,
  • informacje o rozpoznanych szczególnych potrzebach edukacyjnych dziecka,
  • informacje o predyspozycjach i możliwościach psychofizycznych dziecka,
  • informacje o dotychczas udzielanej dziecku pomocy i jej efektywności. 

Dokument powinien uwzględniać również wnioski, czyli sugestie na dalszy etap pracy z dzieckiem, obejmujące np. zwiększenie liczby godzin zajęć terapeutycznych.

Jak napisać opinię o uczniu kierowanym na badania w poradni PP?

Uczeń kierowany na badania w poradni psychologiczno-pedagogicznej będzie w pierwszej kolejności diagnozowany, a następnie obejmowany odpowiednimi formami pomocy, takimi jak zajęcia logopedyczne, terapeutyczne, wyrównawcze czy rozwijające uzdolnienia.

Pierwsza taka opinia do poradni musi zawierać jak najwięcej informacji na temat dziecka, aby ułatwić specjalistom postawienie trafnej diagnozy. Kolejna opinia będzie już relacją z efektów pracy nad uzdolnieniami lub problemami dziecka.

Warto pamiętać, że opinia o uczniu nie może być ogólnikowa, subiektywna, pozbawiona wyjaśnień i przykładów. Nauczyciel powinien przygotować ją w oparciu o własne spostrzeżenia i konsultacje z innymi pedagogami. Do opinii dołącza się również takie materiały jak prace pisemne, sprawdziany, testy czy prace plastyczne dziecka.

Podobne wzory pism:

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Opinia o uczniu kierowanym na badania w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *