Opinia o uczniu z autyzmem w normie intelektualnej

15,00 

Opinia o uczniu z autyzmem w normie intelektualnej może być potrzebna zarówno rodzicom, którzy mają prawo uzyskiwać od szkoły informacje na temat funkcjonowania ich dziecka w szkole, jak i poradni psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje dziecko opieką. Dokument przygotowuje najczęściej wychowawca klasy. 

Jakie informacje zawiera opinia o uczniu z autyzmem w normie intelektualnej?

W zależności od celu sporządzenia opinii o uczniu z autyzmem dokument może zawierać nieco inne informacje.

Najbardziej szczegółowa powinna być opinia do poradni psychologiczno-pedagogicznej, która na podstawie takiego dokumentu obejmuje dziecko opieką lub sprawdza, jaką skuteczność osiągają dotychczas wdrożone formy pomocy.

Jeśli chodzi o opinię o uczniu z autyzmem w normie intelektualnej do poradni, to taki dokument musi zawierać między innymi:

  • informacje o uzdolnieniach, mocnych stronach dziecka,
  • informacje o predyspozycjach dziecka,
  • informacje o trudnościach, ograniczeniach, problemach rozwojowych,
  • informacje o wdrożonych formach pomocy i ich efektach,
  • wnioski istotne dla dalszej pomocy dziecku. 

Opinia o uczniu zawsze zawiera również jego dane osobowe, oznaczenie klasy, do której uczęszcza oraz podstawowe informacje o rozwoju emocjonalnym czy społecznym dziecka. 

Jak zachowuje się dziecko z autyzmem?

Opinia o dziecku z autyzmem w normie intelektualnej może wskazywać na różne zachowania charakterystyczne dla tego schorzenia, w tym na izolację społeczną, trudności z nawiązywaniem kontaktów, niestosowanie się do reguł i poleceń nauczyciela, nadmierną ruchliwość, silne zainteresowanie jednym tematem, nieadekwatne reakcje na upomnienia, polecenia nauczyciela czy sugestie i wiele innych.

Warto pamiętać, że każde dziecko z autyzmem może zachowywać się zupełnie inaczej, a zachowanie to zmienia się również wraz z wiekiem. Część dzieci autystycznych nie potrafi utrzymywać kontaktu wzrokowego, unika kontaktu fizycznego z rodzicem, izoluje się od rówieśników i nie zgłasza nawet podstawowych potrzeb fizycznych.

Inne dzieci prezentują natomiast takie zachowania jak niechęć do zmian otoczenia, lęk w reakcji na hałas czy obsesyjne porządkowanie przedmiotów. Dobrą opinię o dziecku z autyzmem w normie intelektualnej można sporządzić zatem jedynie na podstawie własnych, szczegółowych obserwacji.

Podobne wzory pism:

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Opinia o uczniu z autyzmem w normie intelektualnej”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *