Jaki jest cel sporządzenia opinii o dziecku uczęszczającym do przedszkola w wieku 3-4 lat?
Opinia wychowawcy o dziecku uczęszczającym do oddziału przedszkolnego 3-4 latków zawiera informacje o poziomie rozwoju dziecka, a także o współpracy rodziców z nauczycielami.
Taki dokument może być potrzebny do diagnozy i objęcia dziecka pomocą poradni psychologiczno-pedagogicznej. Niekiedy, opinia sporządzana jest także na potrzeby MOPS czy sądu rodzinnego.
Wtedy ma związek ze sposobem sprawowania opieki nad dzieckiem przez jego rodziców. Może ułatwiać bowiem podjęcie decyzji o objęciu rodziny dodatkową pomocą lub o ograniczeniu, odebraniu czy zawieszeniu praw rodzicielskich rodzicom dziecka.
Jakie informacje zawiera opinia o dziecku 3-4 letnim?
Dziecko z oddziału przedszkolnego 3-4 latków nie realizuje jeszcze podstawy programowej, nie uczy się pisać czy czytać, stąd opinia o funkcjonowaniu takiego dziecka w przedszkolu ogranicza się do opisu jego rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego i fizycznego.
Wychowawca, który przygotowuje taką opinię, może uwzględnić w niej między innymi informacje o samodzielności dziecka, o jego stosunku do reguł panujących w przedszkolu czy do rówieśników.
Jeśli opinia ma informować o tym, jak rodzice współpracują z przedszkolem i jak sprawują opiekę nad dzieckiem, to zawiera również odpowiedzi na pytania:
- który z rodziców przyprowadza dziecko do przedszkola,
- który z rodziców przygotowuje dziecko do zajęć,
- jak dziecko reaguje na widok rodziców,
- który z rodziców utrzymuje kontakt z przedszkolem, i tym podobne.
Jeżeli opinia o dziecku uczęszczającym do oddziału przedszkolnego 3-4 latków jest skierowana do poradni psychologiczno-pedagogicznej, to powinna informować o problemach dziecka, o jego uzdolnieniach, wdrożonych formach pomocy i ich efektach.
Podobne wzory pism:
- Opinia o dziecku trzyletnim – wzór
- Przykładowa opinia dla dziecka z problemami mowy
- Uzasadnienie oceny celującej z języka polskiego
- Uzasadnienie oceny dopuszczającej z języka polskiego
- Opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole oraz przejawianych trudnościach w nauce
- Integracja sensoryczna – ocena funkcjonowania ucznia klasy II
- Przykładowa opinia wychowawcy klasy o dziecku przedszkolnym
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.