Opinia wychowawcy o uczniu kierowanym do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

15,00 

Do poradni psychologiczno-pedagogicznej kieruje się dzieci szczególnie uzdolnione, z problemami i ograniczeniami, a także dzieci niepełnosprawne.

Aby poradnia objęła dziecko pomocą, niezbędne jest uzyskanie opinii wychowawcy o danym uczniu.

Jak napisać opinię o uczniu kierowanym do poradni?

Opinia wychowawcy o uczniu kierowanym do poradni psychologiczno-pedagogicznej powinna bazować na przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Treść tego aktu prawnego sugeruje, że w opinii o uczniu kierowanym do poradni powinny pojawić się informacje na temat uzdolnień i mocnych stron dziecka lub jego problemów, trudności rozwojowych i ograniczeń.

Dokument wskazuje, jakie są możliwości dziecka oraz jego potrzeby rozwojowe i edukacyjne. Powinien informować także o dotychczas udzielonych dziecku formach pomocy oraz o ich skuteczności. Dobra opinia zawiera też wnioski, czyli sugestie na dalszy etap pracy z uczniem. 

Jaki jest cel sporządzenia opinii o uczniu do poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Jak zostało wspomniane, do poradni psychologiczno pedagogicznej kierowane są dzieci niepełnosprawne, niedostosowane społecznie, z zaburzeniami zachowania, szczególnie uzdolnione, ze specyficznymi problemami w uczeniu się, po zdarzeniach traumatycznych, z trudnościami adaptacyjnymi i tak dalej.

Poradnia udziela pomocy zarówno dzieciom uzdolnionym, jak i dzieciom z problemami. Organizuje dla nich zajęcia doskonalące, wyrównawcze czy terapeutyczne.

Pierwsza opinia o uczniu do poradni ma na celu postawienie trafnej diagnozy i zaplanowanie takich form pomocy, które pozwolą uzyskać jak najlepsze rezultaty. Kolejna opinia służy natomiast weryfikacji efektywności wprowadzonych działań oraz ich ewentualnej zmianie.

Ze względu na istotny charakter opinii wychowawcy do poradni warto dbać o to, aby dokument ten był rzeczowy, merytoryczny, wolny od ogólników. Przed sporządzeniem opinii nauczyciel może skonsultować się zatem z innymi pedagogami i specjalistami.

Podobne wzory pism:

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Opinia wychowawcy o uczniu kierowanym do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *