Kiedy sporządza się pismo do rektora?
Pismo do rektora jest sporządzane rzadziej niż pismo do dziekana, co wynika z innego zakresu obowiązków tych dwóch podmiotów.
Rektor zajmuje się bowiem między innymi finansami uczelni, prowadzeniem badań, powoływaniem osób do pełnienia funkcji kierowniczych czy opracowywaniem strategii uczeni.
Najczęściej pismo do rektora związane jest z organizacją uroczystości, świąt, juwenaliów i przyznawaniem na ten czas godzin rektorskich. Poza tym rektor może podjąć decyzję o przywróceniu studenta na listę czy też o przyznaniu mu stypendium naukowego po odwołaniu się przez niego od negatywnej decyzji komisji.
Jak napisać podanie do rektora?
Student może skierować do rektora wniosek, podanie, prośbę czy odwołanie. W każdym przypadku musi pamiętać o tym, aby jego pismo spełniało wymagania formalne. Dotyczy to zarówno odpowiedniego układu treści, jak i zwrotów kierowanych do rektora.
W piśmie oficjalnym do takiej osoby należy zwracać się bowiem „Magnificencjo”, a mówiąc o rektorze „Jego Magnificencja” lub „Jej Magnificencja”. Dokument musi zawierać także niezbędne elementy formalne typu data i miejsce sporządzenia, dane składającego wniosek, odpowiedni tytuł oraz czytelny podpis studenta.
W zależności od rodzaju pisma, dokument należy także uzasadnić. Prośba o przywrócenie na listę studentów powinna zawierać wyjaśnienie zaniedbań, jakich dopuścił się student. Z kolei wniosek o ponowne rozpatrzenie pisma o przyznanie stypendium naukowego musi wyjaśniać, dlaczego student zasłużył na taką nagrodę.
W przypadku prostego pisma z prośbą o wyznaczenie godzin rektorskich wystarczy powołać się na konieczność zapewnienia studentom możliwości powrotu do domu na święta czy dojazdu na organizowane przez uczelnię uroczystości.
Olek –
pobrany wzór pisma do lektora jest ok, dzięki.