Prawo budowlane zobowiązuje właścicieli lub zarządców budynku do utrzymywania go w należytym stanie technicznym i estetycznym, dlatego pismo do spółdzielni o usunięcie usterki nie powinno pozostać bez rozpatrzenia. Przepisy stanowią, iż niedozwolone jest dopuszczenie do nadmiernego pogorszenia właściwości użytkowych i sprawności technicznej lokali.
Kwestia ta dotyczy w szczególności bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego czy też odpowiednich warunków higienicznych. Regulamin spółdzielni mieszkaniowej wymienia obowiązki zarządu, wśród których znajduje się między innymi zapewnianie bieżącej konserwacji i bieżących napraw, a w szczególności dokonywanie napraw w pomieszczeniach wspólnych.
Pismo do spółdzielni o usunięcie usterki może dotyczyć problemów związanych na przykład z ogrzewaniem, oświetleniem, domofonem, windą czy zbiorczą anteną telewizyjną. Koszty takich napraw pokrywane są z funduszu remontowego wspólnoty, który budowany jest przez wpłaty samych właścicieli lokali.
Podobne wzory pism:
Kawecki Mariusz –
Przyjechali, usunęli usterkę i pojechali. Polecam wzór pisma.
Grzegorz Szwaciński –
Dzięki Mariusz za pozytywną opinię.
Jerzy D. –
pismo zgodne z opisem na stronie, więc mogę je polecić.