Pismo przewodnie do Urzędu Skarbowego to krótki list dołączany do dokumentu lub zbioru dokumentów. Pismo powinno informować adresata – czyli naczelnika urzędu – o celu przesyłania danych dokumentów, a także przekazywać inne potrzebne informacje związane ze sprawą.
Prawidłowo skonstruowane pismo przewodnie do Urzędu Skarbowego musi składać się z co najmniej trzech elementów, tj. wstępu z odpowiednim zwrotem grzecznościowym, w którym nadawca zwraca się do odbiorcy, z części zasadniczej, która informuje o tym, jakie dokumenty załącza nadawca oraz w jakiej ilości, z zakończenia, w którym również używa się zwrotu grzecznościowego.
Pismo przewodnie do Urzędu Skarbowego należy również podpisać swoim imieniem, nazwiskiem oraz ewentualnie również nazwą stanowiska.
Wzór pisma przewodniego do Urzędu Skarbowego uwzględnia też precyzyjne określenie sprawy, której pismo dotyczy, a także podanie informacji na temat nadawcy listu, w tym imienia, nazwiska, adresu i numeru NIP w przypadku przedsiębiorców.
Urys –
Wzór pisma przewodniego do US jest OK