Jak odwołać się od skreślenia z listy studentów?
Po otrzymaniu informacji o skreśleniu z listy studentów, student ma prawo odwołać się od tej decyzji, kierując odpowiednie pismo w tej sprawie do dziekana swojego wydziału. Odwołanie przyjmuje formę podania o nie skreślenie z listy studentów.
W piśmie odwołujący się może: wykazać, że decyzja o skreśleniu go z listy studentów jest nieuzasadniona lub wyjaśnić przyczyny swoich zaniedbań i poprosić o cofnięcie decyzji dziekana. Wniosek w takiej sprawie należy złożyć w dziekanacie.
Jak uzasadnić podanie o nie skreślenie z listy studentów?
Wniosek o nie skreślenie z listy studentów pełni rolę odwołania, dlatego jego najważniejszą częścią jest uzasadnienie. Treść pisma zależy natomiast od podstawy podjęcia przez uczelnię decyzji o skreśleniu studenta z listy.
Jeśli student uważa, że taka decyzja została podjęta niezgodnie z prawem, może udowodnić swoją rację, powołując się między innymi na zapisy regulaminu uczelni. Jeżeli jednak student wie, że zawinił – np. miał niską frekwencję, nie przystąpił do egzaminów, nie zaliczył sesji w terminie – powinien postarać się wyjaśnić przyczyny swojego zaniedbania.
Uzasadnieniem podania o nie skreślenie z listy studentów może być trudna sytuacja życiowa studenta, na przykład ciężka choroba, hospitalizacja, konieczność sprawowania opieki nad bliskim członkiem rodziny (chorym, niepełnosprawnym), zdarzenie losowe, konieczność podjęcia pracy zarobkowej i brak czasu na naukę, i tym podobne.
Prośba o nie skreślenie z listy studentów jest rozpatrywane uznaniowo, dlatego student nie ma gwarancji, że zostanie ponownie wpisany na listę studentów. Aby zwiększyć szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku, warto dołączyć do niego dokumenty potwierdzające przytoczone argumenty.
Dawid Jabłaczek –
Pismo zaniosłem do szkoły, nie uczęszczałem na zajęcia bo nie mogłem (byłem za granicą). Mam nadzieję, że nie zostanę skreślony z listy, żadnej korespondencji z uczelni nie otrzymałem, zobaczymy – dzięki za wzór podania.