Prośba o sponsoring dla szkoły – wzór

15,00 

Sponsoring dla szkoły pozwala jej organizować różne wydarzenia sportowe czy kulturalne. O sponsoring placówka oświatowa może poprosić między innymi lokalnych przedsiębiorców.

Kategoria:

Na czym polega sponsoring dla szkoły?

W ramach sponsoringu szkoła może otrzymać wsparcie rzeczowe lub finansowe, a w zamian za to powinna odwdzięczyć się sponsorowi między innymi oficjalnymi podziękowaniami. Umowa sponsorska zawsze przewiduje korzyści dla obydwu stron.

Dzięki niej szkoła dostaje potrzebne jej środki, a sponsor może wykorzystać potencjał szkoły po to, aby wypromować się w lokalnej społeczności.

Z tego względu sponsorem placówki oświatowej zostaje najczęściej miejscowy przedsiębiorca czy inny podmiot, który dysponuje odpowiednimi środkami i chce zadbać o wykreowanie pozytywnego wizerunku.

W ramach rewanżu za sponsoring szkoła może zaoferować takiej osobie lub firmie między innymi podziękowania na stronie internetowej i w mediach społecznościowych, umieszczenie reklam firmy w budynku placówki, dyplom z podziękowaniami i wiele innych. 

Jak napisać prośbę o sponsoring dla szkoły?

List z prośbą o sponsoring dla szkoły musi zawierać kilka niezbędnych elementów formalnych. Poza danymi placówki oraz danymi adresata pisma, należy uwzględnić w takim liście między innymi opis celu, z jakim wiąże się sponsoring, zakres potrzebnej pomocy oraz sposób, w jaki szkoła wykorzysta taką pomoc.

Najczęściej, prośba o sponsoring dotyczy organizacji różnego typu imprez, jak jubileusz, zawody sportowe, olimpiada, Dzień Dziecka i tym podobne. W ramach sponsoringu szkoła może potrzebować natomiast zarówno środków pieniężnych, jak i rzeczowych, na przykład produktów spożywczych na poczęstunek.

Prośba o sponsoring powinna wyliczać także korzyści, jakie sponsor uzyska, jeśli zdecyduje się pomóc placówce oświatowej. Jak zostało wspomniane, mogą to być między innymi publiczne podziękowania czy elegancko oprawiony dyplom.

List z prośbą o sponsoring dla szkoły najlepiej jest skierować do tych firm, którym zależy na pozytywnym wizerunku oraz do przedsiębiorców w dobrej kondycji finansowej.