Jakie znaczenie ma opinia dla dziecka z problemami mowy?
Opinię dla dziecka z problemami mowy może przygotować wychowawca lub specjalista, czyli logopeda. Rzetelne sporządzenie takiego dokumentu jest niezwykle istotne, ponieważ wczesne wykrycie problemu i objęcie dziecka odpowiednią pomocą to warunek wyrównania poziomu rozwoju mowy względem rówieśników.
Opinię można sporządzić na potrzeby rodziców, aby uświadomić im, z jakimi trudnościami mierzy się ich dziecko oraz zachęcić do skorzystania z pomocy poradni.
Dokument może być też przygotowywany bezpośrednio dla poradni psychologiczno-pedagogicznej na wniosek rodziców lub na wniosek samej poradni. Jego celem jest postawienie diagnozy lub zweryfikowanie skuteczności wdrożonych form pomocy.
Jak napisać opinię dla dziecka z problemami mowy?
Wbrew pozorom, opinia o dziecku z problemami mowy nie ogranicza się jedynie do charakterystyki tych trudności i ograniczeń.
Nauczyciel opisuje w niej, na czym polegają problemy dziecka, na przykład: dziecko rozumie komunikaty, porozumiewa się gestami, nie mówi, mówi sylabami, nie wydaje żadnych dźwięków.
Poza tymi informacjami ściśle związanymi z rozwojem mowy u dziecka, opinia zawiera także opis wpływu tych problemów na inne aspekty rozwoju młodego człowieka, w tym zwłaszcza na jego rozwój społeczny, czyli trudności z nawiązywaniem kontaktów z innymi dziećmi.
Opinia do poradni psychologiczno-pedagogicznej zawsze uwzględnia opis uzdolnień, mocnych stron dziecka, problemów, trudności i ograniczeń, a także wdrożonych do tej pory form pomocy i ich efektów.
Powinna wskazywać także wnioski, czyli sugestie na dalszy etap pracy z dzieckiem, opracowane na podstawie obserwacji nauczyciela.
Podobne wzory pism:
- Opinia o dziecku trzyletnim – wzór
- Uzasadnienie oceny celującej z języka polskiego
- Uzasadnienie oceny dopuszczającej z języka polskiego
- Opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole oraz przejawianych trudnościach w nauce
- Opinia wychowawcy o dziecku uczęszczającym do oddziału przedszkolnego 3-4-latków
- Integracja sensoryczna – ocena funkcjonowania ucznia klasy II
- Przykładowa opinia wychowawcy klasy o dziecku przedszkolnym
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.