Jak napisać umowę zlecenie dla księgowej? umowa-zlecenie to jedna z popularniejszych form zatrudnienia. Dlaczego jest tak bardzo lubiana? ponieważ charakteryzuje się dużą elastycznością, i co ważniejsze: zleceniodawca nie musi opłacać składek na ubezpieczenie chorobowe zleceniobiorcy.
Umowa zlecenie to umowa cywilnoprawna, a więc wszelkie kwestie z nią związane dyktowane zawsze będą przez przepisy Kodeksu cywilnego, a w szczególności przez przepisy od art. 734 do 751.
Czym charakteryzuje się umowa zlecenie dla księgowej? przez taką umowę należy rozumieć zobowiązanie się zleceniobiorcy (księgowej lub księgowego) do wykonania określonych w umowie czynności księgowych dla zleceniodawcy, a więc dla podmiotu dla którego świadczone będą usługi księgowe.
Jakie są różnice między umową zlecenie a umową o pracę? oto one:
- zleceniobiorca (księgowa) nie musi wykonywać pracy w ściśle określonym czasie i miejscu i nie jest uzależniona od zleceniodawcy,
- zlecenie w postaci usługi księgowej może być wykonane przez inne osoby trzecie (pomocnicy zleceniobiorcy),
- wynagrodzenie umowy zlecenia dla księgowej może być dowolne, nie obowiązuje tu płaca minimalna,
- wynagrodzenie dla księgowej na umowie zlecenie nie musi być płatne co miesiąc,
- zleceniobiorca (księgowa) za błędy i szkody wyrządzone zleceniodawcy odpowiada całym swoim majątkiem.
Podobne wzory pism:
Karolina Busne –
dziękuję – wszystko w porządku.
Karolina Wyrwa –
Dziękujemy!