Operator ma prawo nałożyć na Abonenta karę, jeśli ten nie odda dekodera w terminie 7 dni od wygaśnięcia lub rozwiązania umowy, a także wtedy, kiedy odda go w stanie uszkodzonym. Wysokość kary umownej może wynosić nawet 500 zł z VAT + odsetki karne. Abonament nie musi jednak płacić nałożonej kary, jeśli odda sprzęt i złoży wniosek o anulowanie kary za nieterminowe oddanie dekodera.
Dokument tego typu należy sporządzić w formie pisemnej, a następnie przekazać go operatorowi – w punkcie obsługi klienta, drogą elektroniczną lub pocztą. Wniosek o anulowanie kary za nieterminowe oddanie dekodera warto podeprzeć materiałem dowodowym w postaci protokołu zwrotu dekodera, który powinien stanowić załącznik do wniosku.
Operator jest zobowiązany ustosunkować się do prośby o umorzenie kary, przesyłając odpowiedź w formie elektronicznej lub papierowej.
Janka –
Bardzo dziękuję! Cyfrowy Polsat anulował nam karę, bardzo dziękuję!!!!!!
Arkadiusz Duszyński –
polecam pismo
Krzysztof Sulejcik –
Bezproblemowo.
Karolina Dec –
ok