Jak napisać odrzucenie reklamacji? aby nie narazić się na sankcje prawne dotyczące praw konsumentów, odrzucenie reklamacji powinno przebiegać w ściśle określonych warunkach z zachowaniem formalnych wymogów stawianym tego typu pismom.
Jako sprzedawca lub usługodawca nie masz prawa, by reklamacji nie przyjąć, masz jednak obowiązek, by ją rozpatrzyć i dopiero po rozpatrzeniu odrzucić – jeśli specyfikacja produktu na to pozwala.
Odrzucenie reklamacji musi odbyć się na piśmie i właśnie temu służy wzór pisma, który przygotowaliśmy. Odpowiedź sprzedawcy na reklamację towaru jest niezbędna, a jeśli zamierzasz odrzucić reklamację, musisz podać uzasadnienie swojej decyzji.
Uzasadnienie odrzucenia reklamacji można poprzeć następującymi faktami:
- niewłaściwe użytkowanie przedmiotu,
- przegapienie terminu zgłoszenia wady produktu,
- zgłoszenie wady produktu, która była klientowi znana,
- itd.
Podsumowując: konsument ma prawo do złożenia reklamacji jeśli towar który zakupił – jest niezgodny z umową, w związku z otrzymaniem przez sprzedawcę reklamacji, ma on obowiązek reklamację przyjąć, lub odrzucić jeśli według sprzedawcy złożona reklamacja jest bezzasadna.
UWAGA: zignorowanie reklamacji klienta i nieudzielenie odpowiedzi na reklamację jest równoznaczne z zaakceptowaniem jej przez sprzedawcę, co wiąże się albo ze zwrotem pieniędzy albo wymianą towaru na nowy. Warto zatem odpowiedzieć na reklamację, jeśli nie zamierzasz jej uznać.
Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas wzór odrzucenia reklamacji znacznie ułatwi Ci tę czynność.
Maja i Konrad –
Pismo spełniło nasze oczekiwania.