Jak powinna wyglądać opinia praktykanta o przebiegu praktyki w przedszkolu?
W ramach praktyki w przedszkolu uczeń lub student najczęściej zapoznaje się ze sposobem prowadzenia dokumentacji, pomaga wychowawcy prowadzić zajęcia i przygotowywać materiały pomocnicze, a niekiedy również sam prowadzi lekcje z małymi uczniami.
Opinia praktykanta o przebiegu praktyki w przedszkolu, czyli sprawozdanie z przebiegu praktyki, powinno określać zatem, co praktykant robił w trakcie praktyk, czego się nauczył, jakie zdobył doświadczenia, jak wykorzystał wiedzę teoretyczną w praktyce, a także co wychodziło mu dobrze i z czym miał problemy.
Opinia o przebiegu praktyk powinna być rzetelna i szczera, ponieważ jest to narzędzie samodoskonalenia. Uwzględniając w niej konstruktywną krytykę, praktykant może doskonalić się zawodowo.
Czym opinia praktykanta różni się od opinii o praktykancie?
Opinia o przebiegu praktyki przygotowana przez samego praktykanta jest czymś innym niż opinia opiekuna praktyk o praktykancie. Ten drugi dokument nierzadko niezbędny będzie do zaliczenia praktyk, a może mieć wydźwięk zarówno pozytywny, jak i negatywny.
Pozytywna opinia o praktykancie w przedszkolu pełni rolę referencji dla przyszłych pracodawców, ponieważ mówi między innymi o tym:
- gdzie odbywały się praktyki,
- ile trwały praktyki,
- jakie obowiązki miał praktykant,
- czego się nauczył,
- z czym sobie radził,
- z czym miał problemy.
Opinia o praktykancie może nawiązywać też do kompetencji miękkich, jak punktualność, dyscyplina, staranność wykonywanych zadań. Tymczasem opinia praktykanta o przebiegu praktyki jest zbiorem własnych wniosków i analiz z odbytej praktyki.
Takie sprawozdanie to opinia subiektywna, gdyż praktykant sporządza ją na swój własny temat. Mimo to, warto zadbać, aby opinia zawierała także wzmianki o problemach, z którymi praktykant musiał się zmierzyć – ma to na celu wyodrębnienie swoich słabszych stron i pracę nad własnym rozwojem.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.