Wniosek o przeniesienie do innej klasy wzór

15,00 

Przeniesienie do innej klasy w tej samej szkole jest procedurą mniej skomplikowaną niż zmiana szkoły. Wniosek o przeniesienie należy kierować do dyrektora placówki.

Kategoria:

Kiedy przeniesienie do innej klasy jest uzasadnione?

Wniosek o przeniesienie do innej klasy najczęściej opiera się na jednym z dwóch argumentów – pierwszy dotyczy względów społecznych, towarzyskich, drugi edukacyjnych.

Jeśli dziecko nie czuje się dobrze w swojej klasie, jest wyśmiewane, stało się “kozłem ofiarnym”, zmiana grupy może stanowić dobre rozwiązanie. Będzie to uzasadnione również wtedy, kiedy uczeń zmienił swoje plany życiowe w szkole średniej i chce zdawać maturę rozszerzoną z innych przedmiotów.

W takiej sytuacji zmiana profilu nauczania także będzie wskazana. Inne przyczyny przeniesienia do równoległej klasy mogą wiązać się z preferowanym planem zajęć, czy też z faktem, że do innej klasy uczęszcza członek rodziny ucznia lub dziecko przyjaciela rodziny (rodzice chcą na zmianę przywozić dzieci do szkoły i odbierać je po lekcjach).

Uzasadnione jest również przeniesienie ucznia w przypadku, kiedy ten osiąga wybitne wyniki w nauce i powinien kształcić się w grupie dla szczególnie uzdolnionych dzieci. 

Jak wygląda proces przeniesienia do innej klasy?

Pismo z prośbą o przeniesienie do innej klasy uczeń pełnoletni lub rodzic ucznia niepełnoletniego kierują do dyrektora placówki. Podanie powinno zawierać między innymi dane dziecka, oznaczenie klasy, do której uczeń chce się przenieść oraz dokładne uzasadnienie prośby.

Kierujący placówką zazwyczaj rozpatruje taki wniosek w ciągu kilku, kilkunastu dni. Pod uwagę musi wziąć bowiem nie tylko ilość dostępnych miejsc w grupach, ale również inne kwestie – w tym wpływ przeniesienia na samego ucznia, którego dotyczy wniosek, ponieważ zawsze jest to proces stresujący.

Oficjalna odpowiedź dyrektora może zostać wydana po przeprowadzeniu dodatkowej rozmowy z rodzicami ucznia. Niekiedy konsultacja uświadamia rodzicom, że przeniesienie dziecka nie stanowi rozwiązania danego problemu i korzystniejsze okazuje się podjęcie innych działań.