Przedsiębiorca, który chce rozwiązać umowę zawartą z biurem rachunkowym, powinien złożyć w tym celu stosowne pismo. Odpowiedni dokument, czyli wypowiedzenie umowy z biurem rachunkowym, musi zawierać między innymi miejsce i datę złożenia wypowiedzenia, dane firmy i własnoręczny podpis.
W treści takiego pisma warto uwzględnić także okres wypowiedzenia – zwykle 1, 2 lub 3-miesięczny. Najczęstszą i najwygodniejszą dla obu stron praktyką jest wypowiadanie umów o prowadzenie usług księgowych wraz z końcem okresu rozliczeniowego.
Wypowiedzenie umowy z biurem rachunkowym wiąże się również z koniecznością pozyskania dokumentów księgowych od usługodawcy. Przedsiębiorca może odebrać je osobiście lub za pośrednictwem kuriera. Biuro, któremu wypowiada się umowę, jest zobligowane do zwrotu wszystkich oryginałów dokumentów, takich jak faktury, rachunki, umowy, wyciągi bankowe czy potwierdzenia zapłaty.
Przy wypowiadaniu umowy z biurem rachunkowym należy pamiętać również o zlikwidowaniu pełnomocnictw (o ile zostały udzielone). Nie ma jednak takiej konieczności, jeśli w dokumencie pełnomocnictwa zawarto zapis o wygaśnięciu w przypadku wypowiedzenia umowy o świadczenie usług.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.