Wzór skargi do Rektora

15,00 

Rektor pełni na uczelni rolę podobną do dyrektora szkoły. Ponieważ zajmuje się między innymi zarządzaniem kadrą pracowniczą, studenci mogą kierować do niego skargi na wykładowców. 

Kategorie: ,

Czego może dotyczyć skarga do rektora?

Rektor na uczelni zajmuje się kwestiami związanymi z zatrudnianiem pracowników, z udzielaniem godzin i dni wolnych od zajęć w związku z różnymi wydarzeniami kulturalnymi, ustalaniem zasad przydzielania stypendiów dla najzdolniejszych studentów i wieloma innymi sprawami.

Najczęściej skarga do rektora dotyczy jednak zachowania pracowników uczelni, w tym zwłaszcza wykładowców. Studenci mogą skarżyć się na nieetyczne zachowanie, na nierówne traktowanie, stosowanie nieprawidłowego systemu oceniania, na sposób weryfikowania wiedzy i umiejętności studentów czy też na niski poziom nauczania.

Skarga może dotyczyć również procedury wnioskowania i rozpatrywania wniosków o stypendium rektora. 

Jak złożyć skargę do rektora?

Procedurę zgłaszania skarg do rektora określa zazwyczaj wewnętrzny regulamin uczelni. Skargę wnosi się na piśmie, składając ją w dziekanacie. Pismo musi zawierać szereg elementów formalnych, w tym dane osobowe studenta, ponieważ skarga anonimowa może pozostać nierozpatrzona.

Należy pamiętać również, że bez względu na to, jakiej sprawy dotyczy pismo, jego treść nie może być nacechowana emocjonalnie. Dokument musi spełniać wymogi pisma oficjalnego, dlatego niezbędne jest między innymi ujęcie w nim odpowiednio sformułowanych zwrotów do adresata.

Warto pamiętać, że do rektora w korespondencji pisemnej nie zwracamy się “panie rektorze”, lecz “Jego Magnificencjo”.

Skarga do rektora, jak każda inna skarga, powinna opisywać, czego dotyczy problem i jakich działań student oczekuje od rektora.

Po złożeniu odpowiednio sformułowanego pisma rektor będzie zobowiązany do ustosunkowania się do niego i udzielenia studentowi odpowiedzi, również na piśmie. Skargę do rektora mogą wnieść zarówno studenci, jak i pracownicy uczelni.