Opinia o uczniu do poradni psychologicznej przykłady

15,00 

Opinię o uczniu do poradni psychologicznej przygotowuje najczęściej wychowawca klasy. Dokument jest sporządzany w celu objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, na przykład w formie indywidualnego toku nauczania.

Kategoria:

Jakie informacje powinna zawierać opinia o uczniu do poradni psychologicznej?

Opinie o uczniu do poradni nauczyciele sporządzają zarówno na wniosek rodziców dziecka, jak i na wniosek samej poradni.

W obu przypadkach wychowawca powinien niezwłocznie sporządzić odpowiedni dokument, kierując się przy tym przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Zgodnie z treścią tego aktu prawnego, w opinii o uczniu do poradni psychologicznej nie powinno zabraknąć informacji na temat:

  • indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka,
  • możliwości psychofizycznych ucznia oraz jego potencjału rozwojowego,
  • występujących trudnościach/szczególnych uzdolnieniach,
  • działaniach już podjętych przez szkołę w celu poprawy funkcjonowania dziecka, w tym o formach udzielanej pomocy oraz o jej efektach,
  • wnioskach dotyczących dalszych działań tego typu.

Jak napisać przykładową opinię o uczniu do poradni psychologicznej?

Przykładowa opinia o dziecku do poradni psychologicznej musi zawierać kilka elementów niezbędnych w każdej opinii o uczniu, czyli między innymi dane osobowe dziecka, informacje o jego rozwoju fizycznym, emocjonalnym, poznawczym i społecznym, a także dane samego nauczyciela, który opinię sporządza.

Pisząc opinię o uczniu, wychowawca powinien pamiętać o stosowaniu schematu “stwierdzenie-wyjaśnienie-przykład”, aby nie pozostawać gołosłownym. Dodatkowo, do opinii warto dołączyć takie załączniki, jak prace pisemne czy plastyczne dziecka.

Należy mieć na uwadze, że opinia ma być obiektywna, konkretna, ale też szczegółowa. Ostateczną wersję dokumentu powinien zatwierdzić dyrektor placówki, do której dziecko uczęszcza.