Przykładowe sprawozdanie z realizacji zajęć rewalidacyjnych

15,00 

Sprawozdanie z realizacji zajęć rewalidacyjnych przygotowuje nauczyciel prowadzący takie zajęcia z dzieckiem, na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Dokument obejmuje ocenę efektywności zajęć oraz wnioski dotyczące dalszych działań, mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka w szkole lub przedszkolu. 

Kategoria:

Po co sporządza się sprawozdanie z realizacji zajęć rewalidacyjnych?

Zajęcia rewalidacyjne to zajęcia o charakterze: terapeutycznym, usprawniającym, doskonalącym, korygującym, korekcyjno-kompensacyjnym lub stymulującym. Prowadzi się je z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zajęcia te mogą dotyczyć między innymi rozwijania umiejętności społecznych czy nauki alternatywnych metod komunikacji.

Sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych sporządza się po to, aby można było ocenić, czy przygotowany program zajęć jest dla dziecka wystarczający, czy przynosi pożądane rezultaty, czy wymaga wprowadzenia zmian.

Dokument przygotowuje nauczyciel prowadzący zajęcia dla poradni psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje dziecko swoją pomocą. 

Jakie informacje zawiera sprawozdanie z realizacji zajęć rewalidacyjnych?

Sprawozdanie z realizacji zajęć rewalidacyjnych uwzględnia przede wszystkim informacje o uczniu, z którym zajęcia są prowadzone, informacje o wydanym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, o liczbie godzin i rodzaju zajęć, a także o samym nauczycielu prowadzącym zajęcia.

Pismo powinno skupiać się na tym, jak wyglądają zajęcia z uczniem, w jakich aspektach dziecko się rozwija, które z jego problemów pogłębiają się, ulegają poprawie lub pozostają bez zmian.

Przykładowe sprawozdanie może odnosić się do zmian w zakresie umiejętności podstawowych, samoobsługi, rozwoju społecznego, emocjonalnego i poznawczego. Powinno zawierać również wnioski na dalszy etap pracy z dzieckiem.

Są to natomiast zalecenia, które mogą sprowadzać się do:

  • zmian w programie nauczania,
  • kontynuacji podjętych działań,
  • pracy nad konkretnymi aspektami rozwoju, np. nad rozwojem mowy, nad umiejętnościami komunikacyjnymi,
  • dalszego rozwijania sfery poznawczej, społecznej, emocjonalnej.