Jak umorzyć opłatę za studia?
Opłata za studia może dotyczyć zarówno naliczonego czesnego, jak i innych kosztów, np. opłaty za warunkowe zaliczenie przedmiotu czy powtarzanie semestru. Dokładne warunki umarzania takich opłat powinien określać regulamin uczelni.
Często przewiduje on również pewne limity, na przykład maksymalnie 3 wnioski o umorzenie opłat na jednego studenta w danym toku nauczania. Zasadniczo, o umorzenie opłaty za studia należy wnioskować do rektora.
To on podejmuje decyzję w takich kwestiach i – co ważne – jest ona decyzją ostateczną, od której zazwyczaj nie przysługuje odwołanie. Warto więc postarać się o rzetelne uzasadnienie takiej prośby lub poprosić rektora o zgodę na alternatywne wyjście z sytuacji – rozłożenie długu na raty, umorzenie odsetek czy odroczenie terminu zapłaty.
Jak napisać i uzasadnić wniosek o umorzenie opłaty za studia?
Aby uczenia wyraziła zgodę na umorzenie opłaty za studia, student musi wykazać, że nie jest w stanie uregulować swojego długu oraz wytłumaczyć, dlaczego jego sytuacja materialna nie pozwala mu pokryć danych kosztów.
Wniosek w tej sprawie składa się w dziekanacie, a adresuje do rektora, uwzględniając w piśmie swoje dane osobowe i kontaktowe. Prośba może dotyczyć zarówno umorzenia całości, jak i części opłaty.
Jeśli chodzi o uzasadnienie, to student ma prawo powołać się tutaj przede wszystkim na przyczyny związane z życiem prywatnym, rodzinnym, zawodowym.
Może napisać, że stracił pracę, która była jego źródłem utrzymania, że musi opiekować się chorym lub niepełnosprawnym członkiem rodziny, przez co nie ma możliwości podjęcia pracy i uregulowania opłaty, a także że jego rodzina doświadczyła na przykład pożaru domu.
Innym wytłumaczeniem będzie też wypadek lub ciężka choroba, która również uniemożliwia wykonywanie pracy, a to przekłada się na problemy finansowe studenta.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.