Wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar – WZÓR

Jak napisać i czym jest wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar? Kupiłeś przedmiot, zapłaciłeś za niego ustaloną cenę, a sklep nie dostarczył towaru? Jako konsumentowi przysługuje Ci prawo do pełnego zwrotu wpłaconej kwoty.

Jeśli sklep nie odpowiada na maile i telefony, wystosuj do niego odpowiednie pismo, czyli wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar.

wazneW jakich przypadkach przedłożenie takiego wezwania jest zasadne i jak powinno ono wyglądać? aby ułatwić Ci sporządzenie takiego pisma, przygotowaliśmy gotowy do pobrania wzór wezwania, który pobierzesz poniżej.

Podstawa prawna a wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar

Należy wiedzieć, że każdy konsument, czyli osoba fizyczna, która zawiera umowę kupna z przedsiębiorcą na własny użytek, ma prawo do odstąpienia od tejże umowy i ubiegania się o zwrot całej wpłaconej kwoty.

Regulacje Kodeksu cywilnego mówią o obowiązku sprzedawcy do niezwłocznego wydania kupionej przez konsumenta rzeczy w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zawarcia umowy. Czas ten może być nawet krótszy – informacje na ten temat kupujący znajdzie w treści umowy zakupu lub w regulaminie sklepu.

Zatem w przypadku, kiedy sklep internetowy zwleka ze zwrotem pieniędzy ponad 30 dni, każdy konsument ma możliwość ubiegania się o zwrot swoich środków poprzez pisemne wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar. Jeśli takie pismo nie przyniesie pożądanych rezultatów, kupujący może wystąpić również na drogę sądową.

Wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar – wzór

wezwanie-do-zwrotu-pieniedzy-za-niedostarczony-towar-wzor-doc-pdf
Wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar – wzór

Kiedy konsument ma prawo wystosować pismo o zwrot pieniędzy za niedostarczony towar?

Wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar jest zasadne w wielu przypadkach – nie tylko wtedy, kiedy okazuje się, że danego przedmiotu nie ma w magazynach.

Pisemne wezwanie do zwrotu pieniędzy konsument może wystosować także między innymi w następujących okolicznościach:

  • kupujący zawarł umowę zakupu, opłacił zamówienie i umówił termin dostawy, a towar nie został doręczony (niezależnie od powodu),
  • kupujący zlecił wykonanie dzieła i umówił termin jego odbioru, a przedmiot nie został wykonany na czas,
  • kupujący odstąpił od umowy zakupu, którą zawarł przez internet (z przyczyn niezgodności produktu z opisem, wybrania złego rozmiaru, itd. lub bez podania przyczyny), a sklep nie odesłał pieniędzy,
  • kupujący złożył reklamację na dostarczony produkt, a sprzedawca na nią nie odpowiedział lub kupujący złożył reklamację poprzez odesłanie towaru pocztą, a przesyłka została zwrócona z adnotacją „adresat nieznany” lub „nie odebrano w terminie”.

Co zrobić gdy sklep internetowy nie zwraca pieniędzy za zakup?

Kiedy sklep internetowy zwleka ze zwrotem pieniędzy za niedostarczony towar lub po odstąpieniu od umowy zakupu przez konsumenta, kupujący powinien podjąć próbę skontaktowania się z przedsiębiorcą drogą telefoniczną lub mailową.

Warto w pierwszej kolejności wyznaczyć sprzedającemu nowy termin doręczenia towaru lub zwrotu środków, a jeśli  ten nie odpowie lub nie podejmie żadnego działania, wystosować pismo określane jako wezwanie do zwrotu pieniędzy za niedostarczony towar.

W dokumencie tego typu należy zawrzeć zapis ponaglający sprzedawcę, czyli ostrzeżenie o skierowaniu sprawy na drogę postępowania sądowego w przypadku braku zwrotu w wyznaczonym terminie.

Jak napisać wezwanie do zwrotu pieniędzy za zwrócony towar/niedostarczony towar?

Konsument może ubiegać się o zwrot wpłaty za zakupiony przedmiot nie tylko w przypadku reklamacji lub niedostarczenia towaru. Jeśli umowa zakupu została zawarta przez internet, kupujący ma możliwość odstąpienia od niej w terminie 14 dni od dnia zawarcia z dowolnych powodów lub nawet bez podania przyczyny.

Kiedy zdecyduje się na to po otrzymaniu towaru, jest zobligowany do odesłania danej rzeczy sprzedającemu.

Bez względu na to, czy konsument pragnie wystosować wezwanie do zwrotu pieniędzy za zwrócony towar, czy za towar nieotrzymany, powinien sporządzić w tym celu dokument w formie pisemnej.

Pismo z wezwaniem do zwrotu pieniędzy może okazać się bowiem niezbędnym dowodem w przypadku ewentualnego postępowania sądowego.

Wezwanie do zwrotu pieniędzy musi zawierać przede wszystkim:

  • miejsce i datę sporządzenia,
  • dane kupującego i sprzedającego,
  • odniesienie do umowy zakupu towaru, której dotyczy,
  • zwrot „wzywam do zwrotu… w terminie…”,
  • adres lub numer konta konsumenta celem zwrotu pieniędzy,
  • ręczny podpis kupującego.

Pismo tego typu należy doręczyć przedsiębiorcy osobiście (z pokwitowaniem odbioru) lub za pośrednictwem poczty (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru przesyłki).

Podobne wzory pism:

Wpis pochodzi z kategorii: