Skarga rodziców do dyrektora szkoły w sprawie agresywnego ucznia WZÓR

15,00 

Skargę w sprawie agresywnego ucznia rodzice powinni kierować do dyrektora placówki, który odpowiada za zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w szkole. Pismo zobowiązuje kierującego placówką do podjęcia odpowiednich działań i ustosunkowanie się do wniosku. 

Kategoria:

Jakich zachowań może dotyczyć pismo rodziców do dyrektora szkoły w sprawie agresywnego ucznia?

Uczeń agresywny to dziecko, które stosuje agresję słowną i/lub fizyczną, znęca się nad innymi dziećmi, zastrasza je, szantażuje, narusza ich nietykalność cielesną.

Takie dziecko w grupie stanowi zagrożenie nie tylko dla zdrowia i życia innych uczniów, ale również dla ich rozwoju, ponieważ stanowi negatywny przykład do naśladowania.

Jeśli działania podejmowane przez pedagogów nie przynoszą pożądanych rezultatów, sprawę warto zgłosić do dyrektora szkoły. Jego obowiązkiem jest wyjaśnienie sytuacji i rozwiązanie problemu tak, aby zagwarantować bezpieczeństwo wszystkim dzieciom uczącym się w danej szkole.

Czym skutkuje skarga do dyrektora szkoły w sprawie agresywnego ucznia?

Pismo do dyrektora szkoły w sprawie agresywnego ucznia powinno skutkować przeprowadzeniem postępowania wyjaśniającego i udzieleniem pisemnej odpowiedzi na skargę.

Warunkiem jej uzyskania jest wniesienie skargi imiennej, czyli zawierającej dane osobowe rodzica/rodziców. Dyrektor powinien rozpatrzyć pismo w ciągu jednego miesiąca. Nie należy oczekiwać jednak, że wniosek doprowadzi do wyrzucenia lub przeniesienia agresywnego ucznia do innej szkoły.

Obowiązkiem kierującego placówką jest bowiem udzielenie pomocy również trudnemu uczniowi, którego agresywne zachowanie wynika najczęściej z problemów rozwojowych czy rodzinnych.

Uczeń agresywny może zostać objęty indywidualnym tokiem nauczania. Przeniesienie do innej szkoły traktowane jest natomiast jako ostateczność. Jeśli działania podjęte przez dyrektora szkoły są dla rodziców niewystarczające, mogą oni skierować kolejną podobną skargę do organu prowadzącego szkołę lub do kuratorium oświaty.

Oba rozwiązania należy stosować jednak po wyczerpaniu innych sposobów na rozwiązanie problemu, czyli po złożeniu skargi do dyrektora i odczekaniu na jej rozpatrzenie (do 30 dni).