Jakie informacje zawiera ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu?
Ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu poza podstawowymi elementami takiej oceny, jak przedstawienie sylwetki ucznia, opis poziomu rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego, uwzględnia także opis trudności, ograniczeń i barier, które mają wpływ na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu.
Autyzm może objawiać się między innymi izolacją społeczną, niechęcią do zmian otoczenia, uporczywym układaniem, segregowaniem przedmiotów, niechęcią do kontaktów fizycznych, brakiem umiejętności nawiązywania relacji społecznych i wieloma innymi symptomami, które sprowadzają się do ogólnego “zamknięcia” dziecka na świat zewnętrzny.
Wszystkie te objawy są istotne dla postawienia prawidłowej diagnozy i zaplanowania odpowiednich form pomocy dla dziecka, czyli między innymi zajęć terapeutycznych i specjalistycznych. Nauczyciel powinien więc opisać je skrupulatnie, wyjaśniając swoje twierdzenia i popierając je przykładami.
Jak napisać opinię o dziecku z autyzmem w przedszkolu do poradni?
Najczęściej, ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu jest sporządzana dla poradni psychologiczno-pedagogicznej. W związku z tym należy pamiętać, że taki dokument musi zawierać między innymi:
- informacje o mocnych stronach i uzdolnieniach dziecka,
- informacje o barierach, ograniczeniach, problemach i trudnościach rozwojowych,
- informacje o predyspozycjach psychofizycznych,
- informacje o szczególnych potrzebach edukacyjnych,
- informacje o dotychczas udzielanej dziecku pomocy i jej efektach,
- wnioski na dalszy etap pracy z dzieckiem.
Na podstawie takiej opinii poradnia jest w stanie zweryfikować, czy udzielona przez szkołę pomoc jest wystarczająca, czy należy zmodyfikować ją tak, by uzyskiwać lepsze rezultaty.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.