Ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu

15,00 

Objawy autyzmu mogą uwidocznić się na etapie niemowlęcym, dlatego dziecko autystyczne w przedszkolu zwykle jest już objęte pomocą poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Oceny funkcjonowania małego ucznia z autyzmem dokonuje najczęściej wychowawca grupy.

Kategoria:

Jakie informacje zawiera ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu?

Ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu poza podstawowymi elementami takiej oceny, jak przedstawienie sylwetki ucznia, opis poziomu rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego, uwzględnia także opis trudności, ograniczeń i barier, które mają wpływ na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu.

Autyzm może objawiać się między innymi izolacją społeczną, niechęcią do zmian otoczenia, uporczywym układaniem, segregowaniem przedmiotów, niechęcią do kontaktów fizycznych, brakiem umiejętności nawiązywania relacji społecznych i wieloma innymi symptomami, które sprowadzają się do ogólnego “zamknięcia” dziecka na świat zewnętrzny.

Wszystkie te objawy są istotne dla postawienia prawidłowej diagnozy i zaplanowania odpowiednich form pomocy dla dziecka, czyli między innymi zajęć terapeutycznych i specjalistycznych. Nauczyciel powinien więc opisać je skrupulatnie, wyjaśniając swoje twierdzenia i popierając je przykładami. 

Jak napisać opinię o dziecku z autyzmem w przedszkolu do poradni?

Najczęściej, ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu jest sporządzana dla poradni psychologiczno-pedagogicznej. W związku z tym należy pamiętać, że taki dokument musi zawierać między innymi:

  • informacje o mocnych stronach i uzdolnieniach dziecka,
  • informacje o barierach, ograniczeniach, problemach i trudnościach rozwojowych,
  • informacje o predyspozycjach psychofizycznych,
  • informacje o szczególnych potrzebach edukacyjnych,
  • informacje o dotychczas udzielanej dziecku pomocy i jej efektach,
  • wnioski na dalszy etap pracy z dzieckiem.

Na podstawie takiej opinii poradnia jest w stanie zweryfikować, czy udzielona przez szkołę pomoc jest wystarczająca, czy należy zmodyfikować ją tak, by uzyskiwać lepsze rezultaty. 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *