Jak powołuje się mentora dla nauczyciela?
Mentora dla nauczyciela wyznacza i powołuje dyrektor szkoły, w której nauczyciel realizuje przygotowanie do zawodu. Mentor jest powoływany na cały okres przygotowania do zawodu, również na okres dodatkowego przygotowania do zawodu.
Funkcję tę może objąć jedynie nauczyciel w stopniu nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego. W szkołach samorządowych i rządowych mentorem nie może być dyrektor, ani żaden inny nauczyciel pełniący funkcje kierownicze.
Przepisy nie przewidują szczególnej formy dla przydziału funkcji mentora nauczycielowi. Zwykle odbywa się to zatem w drodze polecenia służbowego. Funkcja mentora jest traktowana jako nałożenie na nauczyciela dodatkowego obowiązku w ramach zatrudnienia – nie jako zmiana warunków zatrudnienia.
Mentor pełni dodatkową funkcję w ramach obowiązującego wymiaru czasu pracy, dlatego nie trzeba wprowadzać żadnych zmian w jego umowie.
Dyrektor powinien powołać mentora dla nauczyciela na piśmie, informując go między innymi o przyznaniu dodatku funkcyjnego za pełnienie dodatkowych obowiązków.
Jakie informacje musi zawierać powołanie mentora dla nauczyciela?
Powołanie mentora dla nauczyciela odbywa się na podstawie art. 9c ustawy Karta Nauczyciela. W piśmie tego typu dyrektor uwzględnia swoje dane osobowe i dane szkoły, a także dane mentora i dane nauczyciela odbywającego przygotowanie do zawodu.
Pismo zawiera informację o przyznaniu dodatku funkcyjnego za pełnioną funkcję mentora. Informuje także o terminie rozpoczęcia i zakończenia pełnienia tej funkcji.
Przy wręczaniu dokumentu nauczycielowi, dyrektor może wyjaśnić mentorowi, jakie obowiązki wiążą się z pełnieniem takiej funkcji, a są to przede wszystkim takie działania jak obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela oraz analizowanie ich jakości w celu doskonalenia zawodowego pedagoga.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.