Reklamacja do banku – wzór

(1 opinia klienta)

15,00 

Jak napisać reklamację do banku? aby pismo takie bank uwzględnił, muszą znaleźć się w nim pewne elementy, dzięki którym bank będzie w stanie odnieść się do naszych zarzutów, a także będzie miał możliwość przeprowadzenia wewnętrznego postępowania, jeśli tego wymagać będzie sytuacja.

Aby ułatwić Ci sporządzenie takiego pisma, przygotowaliśmy wzór reklamacji do banku, wzór wystarczy jedynie pobrać, wydrukować i wypełnić, a następnie przesłać do banku lub zanieść osobiście dla placówki lokalnej.

Kategorie: ,

Jak napisać skuteczną reklamację do banku? przede wszystkim musi to być prawidłowo sporządzone pismo, w którym znajdą się wszystkie niezbędne w tego typu sprawach elementy i informacje.

Jak wiadomo, banki też popełniają błędy, dlatego właśnie – tak ważne jest, aby każdy konsument znał swoje prawa, by w razie pomyłki banku, mógł dochodzić swoich praw. Jednym ze sposobów walki o swoje prawa jest skarga/reklamacja do banku.

Kiedy można złożyć reklamację w banku? reklamacje składamy w każdym przypadku, kiedy bank nieprawidłowo realizuje ustalenia zawarte w podpisanej z klientem umowie o świadczenie usług bankowych.

W piśmie reklamacyjnym do banku zwracamy uwagę na uchybienie, jakiego bank się dopuścił, reklamacja może także służyć do wyrażenia niezadowolenia z zamówionej usługi bądź produktu bankowego.

Reklamację do banku można złożyć więc za każdym razem, gdy bank nie wywiązuje się z umowy, lub gdy dostarcza usługi bądź produkt wątpliwej jakości. Czego konkretnie może dotyczyć reklamacja? może ona dotyczyć np.:

  • naliczania prowizji i opłat niezgodnych z cennikiem,
  • nieprawidłowości podczas zaciągania kredytu bądź pożyczki bankowej,
  • odrzucenia przez bank wniosku o produkt lub usługę,
  • stosowania klauzul abuzywnych,
  • nieegzekwowanie ogłoszonych przez bank promocji i prowizji.

Sytuacje, w których pismo reklamacyjne składane w banku będzie zasadne – jest bardzo wiele i tak naprawdę każdy klient banku mając podpisane inne umowy z bankiem, będzie miał prawo złożyć reklamację w różnorakich sytuacjach, jeśli tylko doszło do nieprawidłowości.

Jak długo czeka się na odpowiedź banku w sprawie reklamacji? bank na odpowiedź ma 30 dni, termin ten jasno określa ustawa z 5 sierpnia 2015 roku o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Jeśli natomiast sprawa jest wyjątkowo skomplikowana, bank może termin ten rozszerzyć do 60 dni.

Jeśli bank zamierza odpowiedzieć w ciągu 60 a nie 30 dni, powinien powiadomić klienta o przyczynie opóźnienia, bank powinien też wskazać okoliczności, które bank musi ustalić i wyjaśnć.

Co natomiast zrobić, gdy bank ignoruje złożoną przez nas reklamację bądź odmawia jej uznania? jeśli bank nie skontaktował się z klientem w ciągu 30 dni, zgodnie z prawem należy uznać, że reklamacja do banku została uznana. Jeśli natomiast otrzymaliśmy pismo z banku, że reklamacja została odrzucona, a jesteśmy pewni, że mamy rację, możemy jeszcze:

  1. Poprosić o pomoc Rzecznika Konsumentów.
  2. Złożyć odwołanie do Rzecznika Klienta tego banku.
  3. Zwrócić się o pomoc do Rzecznika Finansów.
  4. Przekazać sprawę do Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich.
  5. Złożyć w sądzie pozew.

Procedura reklamacyjna w banku jest dość prosta, kluczowym jej elementem jest prawidłowo sporządzone pismo reklamacyjne. Dlatego zachęcamy Cię do pobrania gotowego i sprawdzonego już wielokrotnie wzoru pisma reklamacyjnego, które przygotowaliśmy.

Podobne:

1 opinia dla Reklamacja do banku – wzór

  1. Marcel R.

    Wzór reklamacji jest ok dzięki

Dodaj opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *