Jakie informacje zawiera ocena funkcjonowania ucznia klasy II?
Oceny funkcjonowania ucznia klasy II dokonuje wychowawca danej grupy. Dokument jest sporządzany na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej, ewentualnie na potrzeby samych rodziców, którzy są zainteresowani poziomem rozwoju swojego dziecka.
Opinia zawsze składa się z kilku elementów formalnych, które pozwalają nauczycielowi przedstawić sylwetkę dziecka.
Dokument często opisuje także poziom rozwoju fizycznego, społecznego i emocjonalnego ucznia. W przypadku opinii do poradni wymagane są również:
- informacje o szczególnych uzdolnieniach dziecka,
- informacje o trudnościach, ograniczeniach, problemach rozwojowych dziecka,
- informacje o wdrożonych dotychczas formach pomocy,
- informacje o efektach wdrożonej pomocy,
- wnioski na dalszy etap kształcenia.
Ocena funkcjonowania ucznia klasy II a integracja sensoryczna
W przypadku oceny funkcjonowania ucznia klasy II z naciskiem na integrację sensoryczną, istotnymi informacjami będą między innymi:
- informacje o rozwoju fizycznym dziecka, np. niezgrabność, nadpobudliwość, brak koordynacji ruchowej,
- informacje o zdolności koncentracji,
- informacje o reagowaniu na bodźce, wrażenia zmysłowe, polecenia, pouczenia, nakazy, zakazy,
- informacje o stanie emocjonalnym i sposobie wyrażania uczuć.
Dziecko z zaburzeniami w zakresie integracji sensorycznej może gwałtownie reagować na dźwięki i zapachy, może mówić w niewyraźny sposób, być niezgrabne, popełniać wiele błędów podczas pisania, mieć nieskoordynowane ruchy, prezentować „dziwne” zachowania, np. chowanie się w ciemnych, ciasnych miejscach.
Zaobserwowania takich objawów stanowi podstawę do objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, dlatego bardzo istotne jest, aby wychowawca przygotował opinię o dziecku z klasy II rzeczowo i starannie, w oparciu o własne skrupulatne obserwacje.
Podobne wzory pism:
- Opinia o dziecku trzyletnim – wzór
- Przykładowa opinia dla dziecka z problemami mowy
- Uzasadnienie oceny celującej z języka polskiego
- Uzasadnienie oceny dopuszczającej z języka polskiego
- Opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole oraz przejawianych trudnościach w nauce
- Opinia wychowawcy o dziecku uczęszczającym do oddziału przedszkolnego 3-4-latków
- Przykładowa opinia wychowawcy klasy o dziecku przedszkolnym
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.