Integracja sensoryczna – ocena funkcjonowania ucznia klasy II

15,00 

Ocena funkcjonowania ucznia klasy II w odniesieniu do integracji sensorycznej dotyczy przede wszystkim sposobu reagowania dziecka na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. Pismo może być potrzebne na cele poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Jakie informacje zawiera ocena funkcjonowania ucznia klasy II?

Oceny funkcjonowania ucznia klasy II dokonuje wychowawca danej grupy. Dokument jest sporządzany na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej, ewentualnie na potrzeby samych rodziców, którzy są zainteresowani poziomem rozwoju swojego dziecka.

Opinia zawsze składa się z kilku elementów formalnych, które pozwalają nauczycielowi przedstawić sylwetkę dziecka.

Dokument często opisuje także poziom rozwoju fizycznego, społecznego i emocjonalnego ucznia. W przypadku opinii do poradni wymagane są również:

  • informacje o szczególnych uzdolnieniach dziecka,
  • informacje o trudnościach, ograniczeniach, problemach rozwojowych dziecka,
  • informacje o wdrożonych dotychczas formach pomocy,
  • informacje o efektach wdrożonej pomocy,
  • wnioski na dalszy etap kształcenia. 

Ocena funkcjonowania ucznia klasy II a integracja sensoryczna

W przypadku oceny funkcjonowania ucznia klasy II z naciskiem na integrację sensoryczną, istotnymi informacjami będą między innymi:

  • informacje o rozwoju fizycznym dziecka, np. niezgrabność, nadpobudliwość, brak koordynacji ruchowej,
  • informacje o zdolności koncentracji, 
  • informacje o reagowaniu na bodźce, wrażenia zmysłowe, polecenia, pouczenia, nakazy, zakazy,
  • informacje o stanie emocjonalnym i sposobie wyrażania uczuć.

Dziecko z zaburzeniami w zakresie integracji sensorycznej może gwałtownie reagować na dźwięki i zapachy, może mówić w niewyraźny sposób, być niezgrabne, popełniać wiele błędów podczas pisania, mieć nieskoordynowane ruchy, prezentować „dziwne” zachowania, np. chowanie się w ciemnych, ciasnych miejscach.

Zaobserwowania takich objawów stanowi podstawę do objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, dlatego bardzo istotne jest, aby wychowawca przygotował opinię o dziecku z klasy II rzeczowo i starannie, w oparciu o własne skrupulatne obserwacje. 

Podobne wzory pism:

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Integracja sensoryczna – ocena funkcjonowania ucznia klasy II”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *