Opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole oraz przejawianych trudnościach w nauce

15,00 

Opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole oraz o przejawianych trudnościach w nauce sporządzana jest najczęściej na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Jej celem jest objęcie dziecka pomocą poradni lub udoskonalenie stosowanych form pomocy celem osiągnięcia lepszych wyników. 

Jakie informacje zawiera opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole?

Opinia o funkcjonowaniu ucznia w szkole sporządzona z perspektywy pedagoga szkolnego skupia się przede wszystkim na zaobserwowanych cechach osobowości dziecka, ale również na jego stosunku do nauki i trudnościach związanych między innymi z mową, z liczeniem, z pisaniem, z rozwiązywaniem zadań tekstowych i tak dalej.

Opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole oraz o przejawianych trudnościach w nauce ma służyć wyodrębnieniu mocniejszych i słabszych stron dziecka, ale przede wszystkim wykryciu jego ograniczeń i problemów, nad którymi trzeba pracować.

Pedagog może odnieść się również do relacji ucznia z rówieśnikami czy do jego sprawności fizycznej. Jeśli jest to kolejna opinia, specjalista powinien skupić się również na wskazaniu, w których aspektach rozwoju dziecka widoczna jest poprawa, a które trudności nasilają się bez względu na podejmowane działania.

Jak powinna wyglądać opinia pedagoga o funkcjonowaniu ucznia w szkole?

Opinia pedagoga skierowana do poradni psychologiczno-pedagogicznej powinna zawierać dane dziecka, oznaczenie klasy i szkoły, do której uczęszcza oraz informację o liczbie godzin zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, jakie pedagog prowadzi z danym uczniem (wraz z datą wprowadzenia takich zajęć).

Dokument jest przedstawiany do wglądu rodzicom dziecka, którzy potwierdzają fakt zapoznania się z treścią opinii. Pismo powinno zostać sporządzone rzeczowo i rzetelnie, bez ogólników.

Zaleca się przestrzegać przy tym schematu twierdzenie-wyjaśnienie-przykład. Opinia powinna dostarczać jak największej ilości merytorycznych informacji – nie może być subiektywna. 

Podobne wzory pism:

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Opinia pedagoga szkolnego o funkcjonowaniu ucznia w szkole oraz przejawianych trudnościach w nauce”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *